fredag 18. april 2014

Langfredag - og endelig oppholds

...og faktisk litt sol!


I dag fikk vi endelig tatt i bruk utegrillen i hagen. Til nå har det vært dager og uker uten mulighet til å fyre opp grillen på grunn av regn og vind.

Ikke er den stor eller vakker. Men, her kan vi både grille med kull eller fyre med ved. Den fulgte med da jeg kjøpte leiligheten og den blir brukt flittig i grillsesongen. Praktisk!


Ikke noe å si på hverken vær eller utsikt. Ekstra godt i år når jeg har fått fjernet ei veldig stor gran samt flere store bjørketrær fra hagen.

Årets vårtegn er på plass. Blåveis vokser ikke naturlig her på Helgeland, så denne roten har nok blitt plantet i hagen min en gang av noen tidligere eiere. Alldeles nydelig er den!



Ønsker dere alle en fortsatt fin påske.



4 kommentarer:

adales verden sa...

Så deilig m peis/grill i hagen-drømmer om en på hytta🌟god påske🌟🌟

Ann sa...

Så koselig! :)) Grillen er hentet fram fra vinterdvalen her også, nå krysser vi fingrene for at sommerværet som meldes kommende uke faktisk kommer, da skal jeg bare være ute og nyyyte,... ja og kanskje rake litt! :D Ha en finfin start på den nye uken både du og grillmesteren! :0)

Klem, Ann,
Glassveranda.

Merete - Lys lilla sa...

Så kjekt å ha en slik grill/peis :-) har ikke tenkt på muligheten for å plante blåveis, men det var jo en god ide:-) ønsker deg en fin uke :-)

Camillas univers. sa...

Herlig utsikt dere har :-)
Fant også ut at det var blåveis jeg hadde fått av mormoren min i fjor, herlige små kpopper på den nå:-)
Utegrill står på ønskelista mi, men hvor man skal gjøre av alle ønskene skjønner ikke mannen min ;-)

Ha en fortsatt fin kveld.

Klem Camilla

Hageforberedelser - 2021

Etiketter