søndag 27. juni 2010

Fornying av stue...

Det kjedeligste med å fornye og male vegger, er å plukke ned alt som henger på veggene. Men, det er bare å hive seg uti det og får det gjort.

I går heiv jeg meg da rundt og malte den veggen på stuen som var så mørk (den var sånn da jeg kjøpte leiligheten). Gammelfargen heter "kakao" og var egentlig langt fra min smak... Og så tok det ikke mer enn tre! år før jeg fikk malt veggen, da. Ikke verst det, vel..? :)



Fargen på veggen skulle bli grå, men vet dere hva..? Den ble mer blå enn grå! Dét likte jeg dårlig! Heldigvis har jeg tre liter med eggkvit stående som jeg kan male over med (om jeg gidder).

Det ender vel med at jeg maler opp hele stuen i eggkvit i stedenfor bare denne ene veggen. For den fargen som resten av veggene her inne på stuen har, passer slettes ikke til den "nye" veggen min.

Sukk...
Det baller fort på seg...

Ellers så lever vi rolige dager, ettersom gutten fremdeles har halsbetennelse og ikke er i særlig god form. Det kan se ut som om vi får noen hjemmedager i uka som kommer.

Håper dere alle har en flotters søndag.
Klem

4 kommentarer:

Roka Design sa...

Syns det ble bra jeg:)
All forandring fryder sier jeg:)
Ha en fin dag:)

Camilla`s Castle sa...

Det blir bra med litt lysere vegger:) Grå har jo en tendens til å se litt blå ut synes jeg.. kommer veldig ann på hva slags lys man har i rommet. Dagslys kan gjøre fargen til en litt annen enn det man kanskje hadde forventet seg.
Men egghvit er en sikker farge uansett:) vi har valgt den fargen i hele leilgheten i det nye huset.
Fortsatt lykke til med malingen:)

Hannepålandet sa...

Den gråfargen syns jeg så fin ut:) Du kan jo ha en vegg med den fargen og resten eggehvit da:)
Fint med en kontrastvegg, det har jeg lyst på. Selv om de som har greie på det sier det er "ut" ;)
Blir spennende å følge med og se hvordan det blir tilslutt da:)

Nina Iren sa...

Heia...

takker for koselig kommentar bloggen min. Kjekt du ville bli følger, setter stor pris på det. jeg legger meg til som følger hos deg også.Jeg likte bloggen din. Og kjekt med noen ifra der jeg bor!!!! Jeg har mala stua mi i eggehvit, og er storfornøyd, med den fargen!!! Ha en fin kveld

klem nina

Hageforberedelser - 2021

Etiketter