tirsdag 3. juni 2014

Tiden brukes ute i hagen i disse dager

Man sitter ikke innomhus med PC'n i fanget når vi har det fantastiske været vi har her på Helgeland for tiden.  Derfor blir det ekstra lite blogging.


Vernebrillene er på plass. ;)

Det går i plenklipping (les: løvetannbekjempelse), luking i bed, klipping av hekk og så videre. Det er fantastisk å kunne bruke kveldene til å arbeide og kose seg i hagen. 



Sommerfat.

Middager og kaffebesøk holdes også utendørs i dette været (jeg har oppmurt utegrill, - yei). Nå har jeg flere "soner" i hagen alt etter om vi vil ha knallsol eller ønsker litt skygge. Likevel har jeg en "hage med potensiale" og skulle gjerne hatt en platt her, en hekk der, noen planter der... Ja, dere skjønner? 



Sommerblomster.

Trampolinen er montert. Jeg faktisk igjen (nesten) alle fjærene etter at jeg måtte hastedemontere trampolinen rett før en noe heftigere høststorm enn vi har hatt tidligere. Nå er det bare nettet og kanten som skal på plass, - når jeg finner meg et par ekstra armer til hjelp.






Man må unne seg en solpause i jobblunsjen også. Her hadde noen vært og handla frappe til oss. Deilig i sommervarmen, - hadde den bare ikke vært så alt for søøøt (he-he).




Må bare vise dere dette søte stettfatet jeg fant på Nille her om dagen. Jeg tenkte egentlig at jeg skulle bruke det til å ha ringer og ørepynt på, men det var jo perfekt til å servere jordbærene på.



Vi hadde oss en kort stopp ved Laksforsen her om dagen. En veldig fin plass for å stoppe for en kopp kaffe, en middag eller bare for å lufte seg.


Ha en strålende dag!
:)







1 kommentar:

Ann sa...

Herlige sommeren! ♥ Flotte stemningsbilder! :)) Perfekt utevær nå ja, klart hvert sekund må nytes! Jeg er bare inne en snartur for avkjøling, hi, hi, fullstendig kokt etter timer på mage i solen, men skal bare på med litt ekstra solkrem her og der og så ut igjen! :)) Var faktisk for varmt for hagearbeid i dag, men ettermiddagen og kvelden er heldigvis lang, så jeg skal nok rekke litt haging i dag også! ;) Trampoline i hagen vår også, ikke så dekorative kanskje, men gøy med litt action i solen for ungene! ;)

Ha en fortsatt super dag i solen! :0)

Klem, Ann,
Glassveranda.

Hageforberedelser - 2021

Etiketter