mandag 18. april 2016

Våronn og sånt i hagen

Det er godt å endelig få begynne å finne frem hagen etter vinteren. Det rakes løv og det kastes kvist og det blir så fint, atte.

En og annen spire har begynt å vise seg, men det tar nok enda noen uker før de første blomstrene viser seg. Temperaturen er nemlig ikke spesielt høy enda. I morges var det kun én varm grad.

Vel, én blomst har faktisk allerede kommet i blomst.


Jeg ble veldig glad da jeg så at denne hadde kommet i blomst igjen. Blåveisen min. I fjor sommer viste den seg ikke i det hele tatt. Det var en kald og våt sommer, så jeg skjønner godt at den ikke ville blomstre.

Kanskje vi kan håpe på en fin sommer..?

Blåveis er vel egentlig ikke noe som vokser naturlig her, så jeg regner med at noen en gang i tiden har plantet denne her.

Man finner litt av hvert når man fjerner løv. Denne store, fine karen prøvde å gjemme seg under løvet. Jeg måtte finne et nytt gjemmested til den. Så får den heller komme frem senere når varmen kommer.


Det var koselig å endelig kunne ta en kafferast i hagen, - selv om varmen ikke var helt der.  Og jaggu kom det ikke en snill nabo med hjemmebakst til oss. Hun hadde ikke tid til å drikke kaffe denne gangen, men tar det igjen en annen gang.

Akkurat dette er også veldig kjekt med våren; plutselig ser man igjen sine naboer. 

Ønsker der alle i riktig god uke.



Ingen kommentarer:

Hageforberedelser - 2021

Etiketter