onsdag 13. juli 2016

Utelykt - vedlikehold

Det er jo så koselig å pynte litt utomus. Forrige sommer er det nesten så vi ikke snakker om i det hele tatt. Verken hagen eller verandaen ble nevneverdig brukt. Dermed det det ikke lagt ned noe arbeid i å få det til å se ok ut der heller. 

Selv om vi heller ikke i år har "årets sommer", så er det likevel mye bedre enn i fjor. Dermed har det altså blitt nye hagemøbler og noen nye utelykter på meg.

Denne fine, hvite lykten kjøpte jeg på Nille nå i sommer og har som plan å bruke den utendørs hele sommeren. Men, det regner jo en del her innimellom, - noe som får meg til å lure på om den egentlig tåler været vårt. Jeg er så redd for at lakken skal flasse av eller at den skal begynne å ruste.


Derfor har jeg begynt å lure på om jeg skal spraylakke den med en lakk som tåler "vær og vind". Er det noen som har erfaring med slike prosjekter? Kan da også fort hende det blir i en annen farge enn hvit.


Tar gjerne i mot tips.

Ingen kommentarer:

Hageforberedelser - 2021

Etiketter