tirsdag 10. januar 2012

Vedfyring eller ikke? Hjælp..! :)

Det er nå, når vinter'n er som verst, at jeg ønsker meg vedfyring! Når temperaturen har ligget og lurt rundt -18 grader ute, hadde det vært veldig godt med varme fra en vedovn.

Jeg har en gassovn som jeg bruker når det er på det kaldeste, men det blir likevel ikke samme kosen som når man fyrer med ved.

Men! Gurimalla så mye det er å velge mellom der ute! Dessuten, så må jeg punge ut for piperør i tillegg til selve ovnen om jeg skal gå for ei sånn investering. Jeg bor jo i borettslag og kun noen få av leilighetene har vedfyring. Dette er det beboerne selv som har fått ordna dersom de har hatt lyst på. På taket står selve pipa klar, det er "bare" å føre røret opp fra ovnen. Plate med hull i i stuetaket er det også, så det er klargjort for å få montert.

Vel, jeg får jo ikke bestemme selv hvor den skal plasseres, men det anser jeg som bagateller (he-he). Problemet er vel heller å finne ut hva jeg skal ha og få det montert. At det blir å koste flesk, dét er jeg sikker på!

Et lite utvalg:






Fikk tilbud om å få kjøpe denne av noen som likevel ikke fikk bruk for den:


Noen som vet noe om den?
Selgeren huska ikke navnet i farta, men skulle sjekke det til i morgen for meg.

Alt av tips angående valg og installasjon av vedovn/peisovn tas i mot med takk.
;)

Go tirsdag, folkens!
:)



Ingen kommentarer:

Hageforberedelser - 2021

Etiketter