mandag 16. januar 2012

Vedovnen jeg har lyst på - Dovre Peisovn 250 CBS


Dovre 250 CBS

Her er den peisovnen jeg har lyst å kjøpe meg til stua. Den er passe stor fysisk og avgir antageligvis mer enn nok varme samtidig som den gir den "rette" stemningen når det fyres.

Da er det bare å begynne å sjekke priser på ovn, pipe, utsyr og montering sånn at jeg forhåpentligvis kan få ordna dette så snart jeg har fått oppgjøret for leiligheten jeg selger.

I tillegg til selve ovnen og plater må jeg ha stålpipe. Der jeg har sjekka priser til nå, koster dette røret kr 2.000,- pr. meter! Ikke småtterier, gitt. Det ser ut til at jeg må ha 4-5 meter med rør, så det kommer til å fyke noen kroner på dette prosjektet.

Men, det er verdt det!

Mange har spurt meg om jeg ikke heller skal investere i varmepumpe og om jeg har sjekket priser på dét. Joda, jeg har tenkt litt på varmepumpe også. Men, så er jeg vel litt rar, da. For jeg vil ha ei alternativ varmekilde til strømmen, jeg.

"Hva er oddsen for at strømmen går i dag, da?"
Ikke stor, - men det kan faktisk skje! Da vil ikke jeg sitte her i mange minusgrader og bekymre meg over at guttungen fryser. Frosne rør er vel heller ikke noe koselig...




Ønsker dere alle en flott dag videre.

1 kommentar:

VillaVårfrubakken sa...

Vi har både varmepumpe og vedovn, og vet godt hva jeg foretrekker. Ingenting er som levende varme, håper du får virkeliggjort drømmen. Ha ei god uke....klem

Hageforberedelser - 2021

Etiketter