søndag 2. januar 2011

Fuglene mine

Foreløpig har jeg kun to, - men min plan er å kjøpe en ny til hver jul. Eller, - både junior og jeg har på et vis begynt en liten tradisjon her... Den røde kjøpte vi i 2009 og den blå i år.


Jeg husker at farmor hadde sånne i sitt tre. Skulle ønske jeg hadde en av hennes, men de er nok borte for godt.

I kveld skal vi knuse pepperkakehuset. Jula skal få bo hos oss noen dager til ettersom junior kommer hjem fra pappa'n sin i kveld. Han skal få kjenne litt til på mammajulen og få hjelpe til å rydde den vekk når den tid kommer.

Videre har jeg noen planer som ligger og godgjør seg oppe i mitt hode. Jeg har veldig lyst til å få plass til en spiseplass inne i min lille stue, for på kjøkkenet er det ikke serlig god plass. Men, dette betyr at her må ommøbleres veldig...

Time will show.

Ha en fin kveld alle sammen.

4 kommentarer:

Fossestua sa...

Koselig tradisjon med å kjøpe en ny fugl for hvert år til juletreet. Kjempesøte fugler! Synd at de som farmoren din hadde ikke eksisterer lenger. Er trist når slike ting går tapt. Smaken forandrer seg jo også ettersom tiden går, og jeg kjenner at det er mye jeg angrer på at jeg ikke så mon i da jeg var yngre, av slike gamle skatter som jeg kunne ha fått hos mine besteforeldre. Fuglene som du og din sønn nå samler på kommer nok til å bli høyt skattet også når han blir eldre, og kanskje vil de pynte hans tre med tiden :)
Kos deg med ommøbeleringen :)
Klem fra Lise

VillaVårfrubakken sa...

Nydelige fugler syns jeg, og en kjempefin tradisjon. Å ommøblere er virkelig morsomt...lykke til med det. Ha en herlig uke...klem fra Mona

fru Nielsen sa...

Hei
Koselig att du tittet innom bloggen min, legger meg til hos deg å.
Å ja slike fugler husker jeg fra treet da jeg var liten, det er lissom noe fredfult over dem.
Ha en fin dag :)

Tove `blogg verden sa...

Så skjønne fugler!! Ønsker meg slike!! : )
Ha en fin kveld
klem Tove

Hageforberedelser - 2021

Etiketter